Profesor: Edwin Gordon

GORDON KIDS & BABIES

umuzykalniamy najmłodszych

40 lat poświecił badaniom na temat rozwoju muzycznego i uczenia sie muzyki.

Zwrócił uwagę na fakt że w momencie rozpoczynania formalnej edukacji muzycznej czyli mniej więcej w wieku szkolnym większość dzieci jest zupełnie do tego nieprzygotowana. Wynika to z braku solidnych podstaw i ubogiego środowiska muzycznego we wczesnym dzieciństwie.

NAJWIĘCEJ DLA ROZWOJU DZIECKA MOŻEMY ZROBIĆ DO 18 MIESIĄCA ŻYCIA!

ZDOLNOŚCI MUZYCZNE

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

  • KAŻDY RODZI SIĘ Z JAKIMŚ POZIOMEM ZDOLNOŚCI -SĄ WRODZONE, ALE NIE SĄ DZIEDZICZNE.
  • 2/3 SPOŁECZEŃSTWA MA ZDOLNOŚCI ŚREDNIE, 1/6 – NISKIE, 1/6 – WYSOKIE.
  • ZDOLNOŚCI SĄ NA NAJWYZSZYM POZIOMIE W MOMENCIE URODZENIA, POTEM OPADAJĄ SZYBKO, OPADAJĄ POWOLI LUB UTRZYMUJĄ SIĘ NA POZIOMIE, JEŚLI ŚRODOWISKO ZADBA O ROZWÓJ MUZYCZNY DZIECKA.
  • PO 9 ROKU ŻYCIA, ZDOLNOŚCI KRYSTALIZUJĄ SIĘ I NIE JESTEŚMY JUŻ W STANIE NIC Z NIMI ZROBIĆ, MOŻEMY TYLKO ZDOBYWAĆ UMIEJĘTNOŚCI.
  • ZDOLNOŚCI – TO, JAKI MAMY POTENCJAŁ – POTOCZNIE TALENT
  • UMIEJĘTNOŚCI – TO, CO UMIEMY W DANYM MOMENCIE.

NAUKA MUZYKI = NAUKA JĘZYKA

słucha -> mówi -> czyta i pisze -> zna teorię

CZY WIESZ, ŻE …

ROZPOCZĘCIA NAUKI MUZYKI OD TEORII/ZAPISÓW NUTOWYCH TO TAK JAK WYMAGANIE OD NIEMOWLAKA GRAMATYKI I ORTOGRAFII !!!

ŚRODOWISKO MUZYCZNE DZIECKA MUSI BYĆ WARTOŚCIOWE I ZRÓŻNICOWANE, ŻEBY PRZYNIOSŁO EFEKTY DLA JEGO ROZWOJU MUZYCZNEGO 🙂

  • MUZYKA KLASYCZNA
  • MUZYKA LUDOWA I MUZYKA FOLKOWA
  • MUZYKA RELAKSACYJNA (KOJĄCE DŹWIĘKI PRZYRODY, SZUM MORZA, DRZEW, ŚPIEW PTAKÓW ETC…)
  • SPOTIFY: PLAYLISTA „MUZYKA DLA MALUCHA”, „PIANO SLEEP MOONLIHT SONATAS”
  • YOUTUBE: „THE IMPROVING MUSICIAN”

4 GŁÓWNE ELEMENTY ZAJĘĆ GORDONOWSKICH

  • ŚPIEW
  • RYTMICZANKI
  • CISZA AUDIACYJNA
  • RUCH

JAK PROWADZONE SĄ ZAJĘCIA ?

WAŻNE INFORMACJE DLA RODZICÓW

  • PIOSENKI WYKONYWANE SĄ NA SYLABIE, NIE UŻYWAMY SŁÓW
  • PIOSENKI PRZEPLATANE SĄ TZW. RYTMICZANKAMI – NAJWAŻNIEJSZE ABY SKALE I RYTMY BYŁY SKONTRASTOWANE I ZRÓŻNICOWANE
  • PEŁNA SWOBODA RUCHÓW I ZACHOWAŃ MALUSZKÓW (CHYBA, ŻE BIEGAJĄ I PRZESZKADZAJĄ)
  • STARAMY SIĘ NIE MÓWIĆ DO DZIECI
  • RODZICE WŁĄCZAJĄ SIĘ DO ŚPIEWU
  • CISZA AUDIACYJNA – MOMENTY W KTÓRYCH MÓZG PRZETWARZA USŁYSZANĄ MUZYKĘ – TAKIE CHWILE CISZY SĄ WAŻNE I ROBIONE CELOWO
  • NIE WYMAGAMY OD DZIECI KONKRETNYCH RUCHÓW, RYTMICZNEGO KLASKANIA, NIE MÓWIMY „RÓB JAK PANI”, „ŚPIEWAJ JAK PANI” 😉
  • MOŻEMY KOŁYSAĆ SIĘ Z DZIECKIEM RYTMICZNIE NA RĘKACH, NA SIEDZĄCO ITP.
  • PODĄŻAMY ZA DZIECKIEM I JEGO ODCZUWANIEM MUZYKI NIE NARZUCAMY DZIECKU ŻADNYCH KONKRETNYCH RUCHÓW

DZIĘKUJĘ I DO ZOBACZENIA

KASIA PORĘBA