
Profesor: Edwin Gordon
GORDON KIDS & BABIES
umuzykalniamy najmłodszych
40 lat poświecił badaniom na temat rozwoju muzycznego i uczenia sie muzyki.
Zwrócił uwagę na fakt że w momencie rozpoczynania formalnej edukacji muzycznej czyli mniej więcej w wieku szkolnym większość dzieci jest zupełnie do tego nieprzygotowana. Wynika to z braku solidnych podstaw i ubogiego środowiska muzycznego we wczesnym dzieciństwie.
NAJWIĘCEJ DLA ROZWOJU DZIECKA MOŻEMY ZROBIĆ DO 18 MIESIĄCA ŻYCIA!
- KAŻDY RODZI SIĘ Z JAKIMŚ POZIOMEM ZDOLNOŚCI -SĄ WRODZONE, ALE NIE SĄ DZIEDZICZNE.
- 2/3 SPOŁECZEŃSTWA MA ZDOLNOŚCI ŚREDNIE, 1/6 – NISKIE, 1/6 – WYSOKIE.
- ZDOLNOŚCI SĄ NA NAJWYZSZYM POZIOMIE W MOMENCIE URODZENIA, POTEM OPADAJĄ SZYBKO, OPADAJĄ POWOLI LUB UTRZYMUJĄ SIĘ NA POZIOMIE, JEŚLI ŚRODOWISKO ZADBA O ROZWÓJ MUZYCZNY DZIECKA.
- PO 9 ROKU ŻYCIA, ZDOLNOŚCI KRYSTALIZUJĄ SIĘ I NIE JESTEŚMY JUŻ W STANIE NIC Z NIMI ZROBIĆ, MOŻEMY TYLKO ZDOBYWAĆ UMIEJĘTNOŚCI.
- ZDOLNOŚCI – TO, JAKI MAMY POTENCJAŁ – POTOCZNIE TALENT
- UMIEJĘTNOŚCI – TO, CO UMIEMY W DANYM MOMENCIE.
ŚRODOWISKO MUZYCZNE DZIECKA MUSI BYĆ WARTOŚCIOWE I ZRÓŻNICOWANE, ŻEBY PRZYNIOSŁO EFEKTY DLA JEGO ROZWOJU MUZYCZNEGO 🙂
- MUZYKA KLASYCZNA
- MUZYKA LUDOWA I MUZYKA FOLKOWA
- MUZYKA RELAKSACYJNA (KOJĄCE DŹWIĘKI PRZYRODY, SZUM MORZA, DRZEW, ŚPIEW PTAKÓW ETC…)
- SPOTIFY: PLAYLISTA „MUZYKA DLA MALUCHA”, „PIANO SLEEP MOONLIHT SONATAS”
- YOUTUBE: „THE IMPROVING MUSICIAN”
4 GŁÓWNE ELEMENTY ZAJĘĆ GORDONOWSKICH
- ŚPIEW
- RYTMICZANKI
- CISZA AUDIACYJNA
- RUCH
JAK PROWADZONE SĄ ZAJĘCIA ?
WAŻNE INFORMACJE DLA RODZICÓW
- PIOSENKI WYKONYWANE SĄ NA SYLABIE, NIE UŻYWAMY SŁÓW
- PIOSENKI PRZEPLATANE SĄ TZW. RYTMICZANKAMI – NAJWAŻNIEJSZE ABY SKALE I RYTMY BYŁY SKONTRASTOWANE I ZRÓŻNICOWANE
- PEŁNA SWOBODA RUCHÓW I ZACHOWAŃ MALUSZKÓW (CHYBA, ŻE BIEGAJĄ I PRZESZKADZAJĄ)
- STARAMY SIĘ NIE MÓWIĆ DO DZIECI
- RODZICE WŁĄCZAJĄ SIĘ DO ŚPIEWU
- CISZA AUDIACYJNA – MOMENTY W KTÓRYCH MÓZG PRZETWARZA USŁYSZANĄ MUZYKĘ – TAKIE CHWILE CISZY SĄ WAŻNE I ROBIONE CELOWO
- NIE WYMAGAMY OD DZIECI KONKRETNYCH RUCHÓW, RYTMICZNEGO KLASKANIA, NIE MÓWIMY „RÓB JAK PANI”, „ŚPIEWAJ JAK PANI” 😉
- MOŻEMY KOŁYSAĆ SIĘ Z DZIECKIEM RYTMICZNIE NA RĘKACH, NA SIEDZĄCO ITP.
- PODĄŻAMY ZA DZIECKIEM I JEGO ODCZUWANIEM MUZYKI NIE NARZUCAMY DZIECKU ŻADNYCH KONKRETNYCH RUCHÓW


DZIĘKUJĘ I DO ZOBACZENIA
KASIA PORĘBA
